Çamlıhemşin’den Goboca’ya-25 Haziran

_DSC8848

Bugün Çamlıhemşin merkezde iki gecedir konakladığımız Moyy Mini Otel’den ayrılıyoruz. Rehberimiz Uğur Biryol ve transferimizi sağlayan Erdem Akın ile birlikte önümüzdeki iki gece kalacağımız Goboca’ya doğru yola çıkıyoruz.

Goboca yolunda önce Zilkale’ye uğruyoruz. Zilkale Cenevizliler tarafından Tebriz-Trabzon arasındaki ticaret yolunun güvenliğini sağlamak için yapılmış. Doğa muhteşem ancak Zilkale’nin geçirdiği “restorasyon” için aynı şeyi söylemek mümkün değil.

_DSC8773

Zilkale’den Palovit vadisine geçiyoruz. Palovit Şelalesi’nde aracımızı parkedip vadi boyunca güzel bir sabah yürüyüşü yapıyoruz.

_DSC8812

_DSC8809

_DSC8805

Bu yol Türkiye’nin yağmur ormanları olarak da anılan bölgeden geçiyor. Vadiye bu adın verilmesi gürgen ağaçları açısından Türkiye’nin en zengin bölgesi olmasından kaynaklanıyor.

Palovit balcılığın kökeninin çok eskiye dayandığı bir bölge. Rehberimiz Uğur Biryol’dan, Osmanlı döneminde yörenin vergilerini balmumu olarak ödediklerini öğreniyoruz.

Palovit vadisinden Elevit yaylasına çıkıyoruz. Yaylada bizi yağmur bekliyor.

_DSC8931

_DSC8921

_DSC8923

_DSC8924

İstikamet Çat köyü’ne. Yol üzerinde Çat köprüsü geçiyoruz. Yaylaları birbirine bağlayan patikalar üzerinde yine Cenevizliler’den kalma bir yapı.

_DSC8845

_DSC8844_DSC8854

_DSC8855

_DSC8864

Çat köyü Alp’lerdeymişsiniz hissini veriyor.

_DSC8980

_DSC8955

_DSC8945_DSC8954

Çat köyünden aşağıya inip yol üzerinde Cancık Pansiyon’da çayımızı içip Goboca’ya ulaşıyoruz.

_DSC9002

Goboca’da Goboca Dağ Evi’nde konaklıyoruz. Sahibi İbrahim Çetinkaya’nın özenle yaptığı ve işlettiği bir yayla evi. Tertemiz, itinayla döşenmiş odamıza yerleşip İbrahim Bey’in eşi Fatma Hanım’ın hazırladığı ve aile sıcaklığını yansıttığı akşam yemeği sofrasına oturuyoruz.